سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جواب های چند متفکران بزرگ به سوال زندگی چیست؟

استیو پاولینا (Steve Pavlina) هدف از زندگی، کشف و تجربه است بایرون کیتی (Byron Katie) برای درک بهتر اینکه هدف از زندگی چیست، باید بدانیم هدف از زندگی چه چیزی نیست.کریستی ماری شلدون (Christi Marie Sheldon) تنها هدف زندگی که‌ می‌‌تواند ارضاکننده‌ی روح آدمی‌ باشد، عشق است.متیو سیلور (Matthew Silver) خداوند به ما قدرت تصمیم‌گیری و اراده داده است، اما باید از قلب‌مان برای یافتن آن استفاده کنیم.رالف اسمارت (Ralph Smart) باور دارم هدف از زندگی این است که به بهترین نسخه‌‌ی خودمان تبدیل شویمپارکر هسر (Parker Heuser) هدف از زندگی کشف محیط اطراف‌تان است، کشف خودتان و آنچه آموخته‌اید. پیرو قلب‌تان و تکامل معنوی خود باشید. بری دونپورت (Barrie Davenport) هدف از زندگی، آگاهانه و عاشقانه زیستن در لحظه است.جاستین ماسک (Justine Musk) هدف از زندگی ترویج استعداد‌ها و موهبت‌های خود و تلاش برای کسب دانش درونی و ارتقا روح‌‌تان در تمام مدت عمر است.الکس بلک ول (Alex Blackwell) هدف از زندگی عشق ورزیدن بدون توقع و رسیدن به این باور است که شما همیشه شایسته‌ی دریافت عشق هستید. ویل مایکل (Will Mitchel) هدف از زندگی، خودشکوفایی است.جاشوا بیکر (Joshua Becker) هدف از زندگی، خدمت به دیگران است.


تاثیر نبود معنا در زندگی چیست؟

وقتی معنایی در کار نیست، انگیزه و علاقه‌ای نیز در پی نخواهد داشت و شور و تلاشی در کار نخواهد بود. پس معنا منبعی است که باید در زندگی پرورانده و استفاده بشود. معنا در ذهن ما شکل می‌گیرد. معنا حقیقتی گیتی‌شناسانه نیست که بخواهیم کشفش کنیم و ارشمیدس‌وار در لحظه‌ای فریادِ «یافتم… یافتم» سر بدهیم. معنا دقیقا در درون ذهن ما نقش می‌بندد.

معنا به عمل و اقدام نیاز دارد. معنا درواقع چیزی است که باید به‌شکل مستمر آن را در درون ذهن بیابیم و پرورش دهیم. معنا برای سلامت روانی ما ضروری است. بدون آن، ذهن و قلب‌مان پوسیده می‌شود و می‌میرد. مانند آب که در بستر رودها جریان دارد، معنا نیز در ذهن ما جاری است. درباره‌ی معنا و پرسش‌های مهمی چون «زندگی چیست»، نکته‌ی مهم این است که آنچه گذشته است، دیگر اهمیتی ندارد و آینده نیز هنوز در دسترس نیست؛ پس باید


دانلود آهنگ فرزام گوران آرزو کن

میکس و مستر این کار فوق العاده را شهاب عرب انجام داده تا به حال میکس های مختلفی را از او شنیده ایم حتی با برخی از خوب های موسیقی ایران میچرخد و به گونه ای کارهای انها را به شکل خیلی خوبی مدیریت میکند تنظیم کار هم بر روی دوش خوذ خواننده بوده گویا ا. بسیار توان هست در حرفه خود زیرا چند تا از تنظیم های او را هم در برخی از اکادمی های موسیقی شنیده ایم

آهنگ جدید و متفاوت آرزو کن از فرزام گوران به صورت مستقیم و با پخش انلاین در ای وان موزیک

سخته تنهایی برگشتن از راهی که با هم خاطره ساختیم
راحت دزدیدی آرزوهامو ولی آخر هردومون باختی

نه نهتویر پاییز و تو قاب تنهایی سر کرد

کاشکی برگردی و با تو بشکنه حباب این روزهای سردم
دیره ولی حیفه اگه دوباره بارون بباره
کی مثل تو بیب چشام بباره هوامو داره
بیقراره بیقرارت میشم عین قدیم انگار که چیزی فرقی نکرده
من هنوز توو فکرم کنار تو زندگی میکنم این خودش آخر درده
نه نه نمیشه تصویر پاییز و تو قاب تنهایی سر کرد
کاشکی برگردی و با تو بشکنه حباب این روزهای سردم
دیره ولی حیفه اگه دوباره بارون بباره
کی مثل تو بیب چشام بباره هوامو داره


برای یافتن معنای زندگی چه باید کرد؟

یک گوشه از قلب تان بی آنکه خودتان بدانید، زمزمه اصلی زندگی تان نجوا می کند. فقط کافی است به آن گوش کنید. تلویزیون را خاموش کنید، موبایل‌تان را قطع کنید. اگر در خانه تنها نیستید از آن ها بخواهید چند دقیقه مزاحم شما نشوند. چون نباید چیزی ذهن تان را منحرف کند. چند دقیقه ای چشمان‌تان را ببندید، به صدای قلب تان گوش کنید. چه احساسی دارید. چه چیزی در شما در حرکت است.

سکون و سکوت دو چیزی است که باعث می شود صدای قلب تان را بشنوید. اگر این فضا را برای خودتان خلق کنید با دقت می توانید حس درون تان را کشف کنید. کمی به ندای درون تان گوش کنید. چه چیزی باعث شادی شما می شود؟ چه جایی به شما حس ماجراجویی های ساده بچگانه می دهد؟ چه چیزی باعث درد می شود؟ چه چیزی آن را ساکت می کند؟ چه چیزی شما را می ترساند؟ چه چیزی باعث شک و تردید شما می شود؟ چه چیزی باعث می شود تا بخواهید فرار کنید؟

اگر به این سوالات صادقانه جواب دهید می توانید آن چه را که به زندگی تان معنا می دهد پیدا کنید. هدف و معنای واقعی زندگی تان را کشف کنید و تلاش کنید تا به آن برسید. وقتی این حس را داشته باشید هر گامی که بر می دارید برای تان معنا دارد.

 


معنای زندگی چیست

زندگی برای هر کس معنای خاصی دارد. این مسئله به نحوه نگرش و افکار هر انسان، ارتباط مستقیم دارد. یعنی هر انسانی زندگی را به گونه ای می بیند که در مورد آن فکر می کند. هرچند نکته ای در این میان وجود دارد و آن این است که خلقت انسان به گونه ای است که کمال طلبی و هدفدار زندگی کردن، در ذات اوست. اما این خصلت ذاتی هم ممکن است به دلایل متعددی در نهاد برخی از افراد نهفته بماند و به فراموشی سپرده شود.

به طور کلی این مطلب برای اغلب افراد صادق است که بیهودگی و بی هدفی در زندگی، آنها را راضی نمی کند و مسلما اگر زندگی معنایی برای انسان نداشته باشد، زنده بودن یک انسان ارزشی نخواهد داشت. هرچند که همه امکانات زندگی کردن فراهم باشد

دلیل ایجاد حس نارضایتی در زندگی به خاطر نداشتن یا کمبود رفاه نیست. چه بسیار افرادی که در زندگی ساده و حتی سختی قرار دارند، اما از زندگی راضی هستند و از لذتهای زندگی شان بهره می برند. آنچه مشخص است اینکه ناکامی در دریافت معنای واقعی زندگی است که موجب احساس ناامیدی و یاس در زندگی می شود.

می توان اینطور بیان کرد که زندگی دارای دو بعد است. یک بعد به معنای مادی و بعد دیگر معنوی است. آنچه مهم است اینکه هر انسانی کامیابی خود را بیشتر در کدام بعد ببیند. مسلما چیزهای مادی جزئی از زندگی هستند که فناپذیر و نابود شدنی هستند ولی مسائل معنوی، پایدار و فناناپذیرند. همان طور که روح انسان هم فناناپذیر است و با مرگ از بین نمی رود.